مصطفی طغانی، پدیده کشتی خراسان؛ عاشق ابومسلم و در سودای پهلوانی :: باشگاه فرهنگی ورزشی ابومسلم خراسان

وبگاه اطلاع رسانی

باشگاه فرهنگی ورزشی ابومسلم خراسان
۱۵ سال یار و همراه رسانه ای هواداران ابومسلمی

مصطفی طغانی، پدیده کشتی خراسان؛ عاشق ابومسلم و در سودای پهلوانی

  • ۲۶۵

تهران- ایرنا- پدیده سنگین وزن کشتی ایران از علاقه فوتبالی و اهداف پهلوانی خود پرده برداشت. به گزارش ایرنا، قهرمان سنگین وزن ما جوانی مدعی و رویاپرداز از خطه خراسان بزرگ است که آمده تا بعد از سال‌ها نام خود را کنار بزرگان کشتی این رشته در پهناورترین استان کشور حک کند. رویای المپیک دارد و می‌داند مسیرش راحت نیست، اما شور جوانی از وی یک نابغه بلندپرواز ساخته که می‌تواند برای هر حریفی دردسرساز باشد. او یکی از آزادکاران سنگین وزن کشتی ایران است که در جام تختی در شهر ارومیه به طور مشترک با امین طاهری در جایگاه سوم قرار گرفت. در این وزن امیرحسین زارع توانست با شکست امیررضا معصومی دوبنده تیم ملی را در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد را بدست آورد.

علاقه‌ای به ورزش فوتبال ندارد و می‌گوید که از فوتبال به ویژه فوتبال ملی علاقه‌مند است ولی با توجه به خراسانی بودنش علاقه ویژه‌ای به ابومسلم دارد، البته این رویگردانی موجب نشده تا نام یکی از تیم‌های استان خود را فراموش کند. شاید او مانند قدیمی‌های خراسان شکوه تیم ابومسلم را به یاد نداشته باشد، اما چند سال قدرت‌نمایی تیم پدیده (شهرخودرو) در ذهن او حکاکی شده است؛ تیمی که اکنون وجود خارجی ندارد و قربانی سوء مدیریت شد.

با وجود سن کم تجربه بزرگی در رقابت جام یاریگین روسیه دارد، این کشتی‌گیر تایبادی توانست در این رویداد که در کشور روسیه برگزار شد تنها مدال برنز کشورمان را به گردن بیاویزد. این پایان ماجراجویی پدیده سنگین وزن ایران نبود، او توانست در کشتی پهلوانی و در فینال این رقابت‌ها حاضر شود و با احمد میرزاپور جدال سخت و نفسگیری داشته باشد، ولی در یک غفلت و کم تجربگی قافیه را به حریف با تجربه خود یاخت.

البته این خراسانی کشتی بلد، باور دارد که در داخل و خارج رقبای زیادی در این وزن وجود دارد که عبور از آنان کار راحتی نیست. در پیش روی این آزادکار نوظهور خراسانی امیرحسین زارع دارنده مدال برنز المپیک و طلای جهان، امیررضا معصومی دارنده مدال طلای امیدهای جهان و امین طاهری برنز قهرمانی آسیا حضور دارند که بعید است با آمادگی آنان در تیم ملی مجال حضور طغانی قطعی شود.

پدیده کشتی خراسان؛ عاشق ابومسلم و در سودای پهلوانی

مصطفی طغانی در گفت‌وگویی با ایرنا به ترافیک وزن ۱۲۵ کیلوگرم اشاره کرد و گفت: خدا را شکر رقابتی در سنگین وزن ایران وجود دارد که در سطح جهانی است. در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد با توجه به حضور برخی مدعیان از جمله امیرحسین زارع و امیررضا معصومی رقابت در این وزن را بسیار حساس و سخت کرده است و باعث شده تا سطح رقابت‌های انتخابی بیشتر حساس شود و برای پوشیدن دوبنده تیم ملی باید تلاش به سزایی کرد.

وی از سودای قهرمانی در کشتی پهلوانی کشور پرده برداشت و ادامه داد: خراسان یکی از مهدهای کشتی پهلوانی کشور به حساب می‌آید، امیدوارم بتوانم در سال‌های آینده رنگ مدال خود را در این ورزش خوشرنگ‌تر کنم. برادرم یکی از مشوق‌هایم در این ورزش به حساب می‌آید و به عنوان مربی توانسته به سطح آمادگی من کمک کند. او توانسته در کشتی آلیش به نشان برنز جهانی برسد.

این ملی‌پوش سنگین وزن در خصوص عدم موفقیت در کسب مدال طلا در جام یاریگین گفت: بر روی یک غفلت نتواستم مدال طلا را از آن خود کنم ولی با توجه به اینکه ۲۱ سال دارم، امیدوارم بتوانم در رده سنی امید با نظر کادر فنی در مسابقات شرکت کنم. رقابت‌های کشتی جام یاریگین روسیه با توجه به برخی مدعیان بسیار حساس و سطح آن بالا بود ولی در مجموع توانستم نظر کادر فنی جوانان را جلب کنم.

پدیده کشتی خراسان؛ عاشق ابومسلم و در سودای پهلوانی

برخلاف بسیاری از همسالان خود به فوتبال علاقمند نیست بلکه هم غم‌اش را برای کشتی به کار بسته است. زمانی که از تیم و رنگ مورد علاقه او سوال شد با خنده گفت من زیاد در عالم کری‌خوانی فوتبالی نیستم، اما با توجه به خراسانی بودنم ابومسلم و پدیده را دوست دارم چرا که علاقه‌ای من به فوتبال معطوف به تیم ملی است.

با قرارگیری مصطفی طغانی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم و احمد محمد نژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم در آینده نوید حضور کشتی‌گیران خطه خراسان در تیم ملی باشیم چرا که با حضور این دو خراسانی همانند گذشته در عرصه المپیک و جهانی مدال‌های ارزشمندی را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

:: لینک کوتاه مطلب :: aboumoslem.ir/post/3445



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی